Online klantendienst

Kan ik mijn bestelling ook afhalen/ophalen bij O’PURO

Het is mogelijk om uw bestelling af te halen; wij moedigen het ook aan indien U in de regio woont. U bespaart niet alleen op verzendingskosten, maar het geeft u ook de gelegenheid  om de plaatselijke handelaars te bezoeken. Tevens verminderen we samen onze ecologische voetafdruk. Indien u uw bestelling plaatst, bezorgen wij deze keurig op de door u opgegeven locatie.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis? (leveringstermijn)

We werken samen met Bpost. De levertijd is afhankelijk van verschillende factoren zoals beschikbaarheid, de betaalmethode en het leveringsadres. U kunt zelf de verwachte levertijd uitrekenen door de geschatte tijd van de betaling en de geschatte verzendtijd bij elkaar op te tellen.

Leverbaar binnen de 1-2 werkdagen

  • Het gewenste artikel is nog beschikbaar in onze centrale online voorraad
  • Je bestelt en betaalt voor 16u met een debetkaart of kredietkaart
  • Je kiest voor levering op het werk, thuis of in een postpunt in België of Nederland

Levertermijn langer dan 1-2 werkdagen

  • Beschikbare voorraad
  • Is het artikel niet meer beschikbaar in onze centrale online voorraad, dan bestellen we het onmiddellijk bij onze leverancier. Het artikel is dan leverbaar binnen de 7-15 werkdagen.
  • Afhalen in een O’PURO-winkel in je buurt
  • Onze winkels krijgen 3 maal per week levering. Zodra je pakket in de winkel geleverd wordt, krijg je een e-mail ter bevestiging.
  • Levering in het buitenland
  • Je mag rekenen op minstens 2 en maximum 30 dagen levertijd.
  • debetkaart of kredietkaart ontvangen bij de betaling vrijwel onmiddellijk. Een.
  • Onvolledige bestelling
  • Bestelde je verschillende artikelen in eenzelfde order, dan kunnen wij je pakket pas leveren van zodra jouw order compleet is.
  • Kwaliteitscontrole
  • Vooraleer wij jouw pakket verzenden, ondergaan alle artikelen een grondige manuele controle van kwaliteit, etc. Indien de artikelen niet voldoen aan de kwaliteitseisen, kan dit de levertermijn verlengen.

Wenst u meer informatie over onze levering met BPOST, download dan onze handleiding in pdf formaat

Wat als ik een verkeerd leveradres gebruikt heb?

Indien je na de bestelling merkt dat je een verkeerd leveradres gebruikt hebt, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze online klantendienst.
Indien jouw pakket reeds vertrokken is en de postbode kan het pakket niet aan het juiste adres linken, dan zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum. De medewerkers van onze online klantendienst brengen jou hiervan op de hoogte. Samen zoeken we dan naar een gepaste oplossing om jouw pakket toch te kunnen leveren.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je hebt gekozen voor een levering aan huis, dan moet je een ontvangstbewijs tekenen.

Ben je niet thuis bij een levering op een weekdag? Dan wordt jouw pakket onmiddelijk overgebracht naar het dichtstbijzijnde postpunt of kantoor. De postbode laat een briefje met de adresgegevens achter in je bus, waarmee je jouw pakket de volgende dag kan gaan afhalen.

Bij een levering op zaterdag wordt je pakket een tweede keer aangeboden aan huis op maandag. Indien er dan opnieuw niemand thuis is om het pakket in ontvangst te nemen, wordt er ook een briefje achtergelaten voor ophaling in het dichtstbijzijnde postpunt of kantoor.

Opgelet, jouw pakket blijft 15 kalenderdagen liggen in het postpunt. Indien je het in die periode vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum .

Mijn bestelling is in een postkantoor of postpunt aangekomen, wat nu?

Zodra jouw bestelling is toegekomen zal je een e-mail of sms van bpost ontvangen. Vergeet je identiteitskaart niet mee te nemen als je jouw bestelling gaat ophalen.

  • E-mail: Druk de e-mail af en neem hem mee naar het postkantoor. Mogelijk vragen ze in het postkantoor naar de barcode die je in de e-mail terugvindt.
  • SMS: Via sms word je op de hoogte gehouden van de levering.

Opgelet, jouw pakket blijft 15 kalenderdagen liggen in het gekozen postkantoor of postpunt. Na 2 dagen stuurt bpost een herinnering via e-mail of sms. Indien je het vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum

Rekent O’PURO.be leveringskosten (verzendkosten) aan?

Ja, O’PURO.be heeft zich toegelegd op het snel en zorgvuldig afleveren van uw bestellingen. Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage. Wij moedigen samengestelde aankopen aan, U bespaart niet alleen op verzendingskosten, maar zo verminderen we samen onze ecologische voetafdruk. De bijdrage is afhankelijk van het orderbedrag:

Voor Belgë:

Orderwaarde tussen 0 €,- en 50€ excl. btw: de verzendkosten bedragen 5€ excl. btw.
Orderwaarde groter dan 50 €- excl. btw: uw verzending is GRATIS
Wij heffen BTW over de verzendkosten, omdat de Belastingdienst dit verplicht stelt.

Voor alle andere landen buiten belgiê zijn wij genoodzaakt om altijd verzendkosten aan te rekenen. 

Zie Tarieven die geldig zijn bij BPost.

Vooruitbetalen

Na plaatsing van uw bestelling krijgt u van ons een e-mail met het totaalbedrag van uw bestelling. Wij verwerken de bestelling als de betaling is ontvangen. Daarbij gelden de levertijden die op dat moment op de site zijn vermeld.

Is retourneren kosteloos?

De verzendkosten van de retour worden door O'URO vergoed uitsluitend indien het product beschadigd toekwam. Enkel de verzendkosten voor het terugsturen met standaard posttarieven worden vergoed. Vanuit andere landen betaal je zelf de retourkosten om je pakket terug te sturen.

Opgelet: O'PURO mag een retourzending weigeren indien het product(en) werden beschadigd door de klant, of werd geopend, of werd gebruikt. Meer informatie.

Hoe kan ik mijn aankoop gratis retourneren bij beschadiging??

Je hebt twee mogelijkheden om je aankoop gratis te retourneren:

  • Retour afgeven in een O’PURO winkel
    Ga langs in één van onze winkels met de factuur en het artikel in de originele verpakking. Je kan daar dan je artikel omruilen voor iets anders of je ontvangt het aankoopbedrag terug via een tegoedbon of cash geld. 
  • Retour zenden naar de webshop met bpost
    Je verpakt het artikel in de originele verzenddoos die je kreeg en je voegt het retourformulier eraan toe. Vergeet niet om op dit formulier aan te duiden welke artikelen je wenst terug te zenden en op welke manier je wenst terugbetaald te worden. Sluit de doos met een kleefstrip en kleef de bijgevoegde retoursticker op de buitenkant van de doos bovenop het andere etiket met jouw adresinfo. Je kan jouw pakket dan gratis afgeven in een postkantoor of postpunt. Zodra we jouw pakket ontvangen, verwerken wij jouw retour en sturen wij je een retourbevestiging via e-mail.
Hoe word ik terugbetaald als ik mijn aankoop retourneer?

Op je retourformulier kan je aanduiden of je een terugbetaling of tegoedbon wenst. Hou er rekening mee dat wanneer je jouw bestelling betaalde met een bon, je bij het retour zenden automatisch een bon terugkrijgt.

  • Terugbetaling
    De terugbetaling gebeurt op de manier waarop je betaalde. Betaalde je online met een debetkaart dan krijg je het geld teruggestort op de rekening waarmee je betaalde. Betaalde je met een kredietkaart, dan verschijnt het bedrag in plus op je volgende afrekening. Koos je voor PayPal, dan wordt het bedrag teruggestort op jouw PayPal rekening
  • Tegoedbon
    Een tegoedbon ontvang je via e-mail zodra we jouw pakket als retour verwerken in ons distributiecentrum.  Op die manier beschik je sneller over de waarde, dan wanneer je een terugbetaling vraagt. Deze bon blijft 6 maand geldig en kan je gebruiken voor een volgende aankoop in onze webshop of winkels.
Kan ik een afgeprijsd artikel retourneren?

Ja, ook tijdens een actieperiodes kan je jouw aankoop gratis retourneren

Hoe kan ik online betalen?

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je pakket pas leveren als we de betaling ontvangen hebben.

Betaling met PayPal
Om deze betaalmethode te gebruiken heb je een PayPal account nodig. Daarna kan je met je e-mailadres en wachtwoord de betaling snel en gemakkelijk uitvoeren, zonder dat je een kaartlezer nodig hebt.

Betaling met kredietkaart: Visa, MasterCard of American Express
Bij een betaling met een kredietkaart ontvangen wij vrijwel onmiddellijk de betaling. Jouw pakketje kan zo sneller klaargemaakt worden voor verzending, mits de beschikbare voorraad. Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. De verificatiecode bij een kredietkaart is niet verplicht om in te vullen bij je betaling met Visa of MasterCard, bij American Express wel. Deze controle gaat enkel na of uw kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon.
Voor de verificatiecode bij Visa of MasterCard, kijk je best op de keerzijde van je kaart waar je een code met 3 cijfers vindt in het veld van je handtekening. Je vindt deze code ofwel na je volledige rekeningnummer, ofwel na de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.
Als je met een American Express kaart wil betalen, vind je de verificatiecode bovenaan je rekeningnummer op de voorzijde van je kaart. De code bestaat uit 4 cijfers

Hoe kan ik als bedrijf een factuur ontvangen?

Er wordt altijd een factuur afgeprint en in de omdoos gestoken, ongeacht bedrijf of particulier. Je ontvangt de factuur dus bij levering. Wens je dat het BTW-nummer van je bedrijf vermeld staat op je factuur, vergeet dan zeker niet bij Stap 1 van het bestelproces “Persoonlijke gegevens” aan te duiden dat het om een zakelijk type account gaat. Zo kan je de bedrijfsnaam en het BTW-nummer ingegeven

Kan ik mijn aankoop omruilen?

Via een winkel kan je jouw online aankoop omruilen, mits de beschikbare voorraad. Wens je te ruilen via onze webshop, neem dan eerst contact op met onze online klantendienst voor een gepaste oplossing.

Wat kan ik doen als het artikel beschadigd is toegekomen?

Vooraleer wij een bestelling verzenden doen wij een kwaliteitscontrole. Is er tijdens de verzending toch een beschadiging gebeurd of voldoet het artikel niet aan de kwaliteitsnormen, aarzel dan niet om onze online klantendienst te contacteren. Je kan langsgaan bij één van onze winkels of het artikel gratis terugzenden naar de webshop.

Adres:

O'PURO
Stoofstraat 41
B - 1785 Merchtem
 

Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden?

Enkel als de zegel van het artikel niet is gebroken, of de verzegelde schroefdop niet is geopend of gebroken is en onbeschadigd teruggestuurd wordt binnen de 14 dagen na levering, kunnen wij een (volledige) terugbetaling doen.

VQModLog::__destruct - LOG FILE "/var/www/vhosts/opuro.be/httpdocs/vqmod/logs/0_Sun.log" COULD NOT BE WRITTEN