Kan O’PURO’s keuze een verschil maken?

Kan O'PURO's keuze een verschil maken?

De gemiddelde plastic zak zal over 1000 jaar lang niet zijn verdwenen. Een enorme hoeveelheid plastic afval wordt niet gerecycleerd, het blijft in de natuur hangen en vervuilt onze aarde en oceanen. Elk jaar komen er miljoenen ton plastic in zee terecht. Hieronder kleine stukjes plastic van rietjes, badkamerproducten en banden. Altijd een goede bron om te consulteren. Wat denkt u? Kan O’PURO’s keuze een verschil maken?

Bij O’PURO verliezen we al jaren de slaap door plasticvervuiling. Het vervuilt niet alleen, het kost veel werkuren om alles te verpakken, en nadien wordt de verpakking toch weggeworpen. Het is dus logisch dat we er alles aan willen doen om de schade aan onze planeet te herstellen.

Het was een uitdaging om plasticvrije alternatieven voor onze huidige verpakking te vinden. Het is ongelooflijk duur, ontoegankelijk of zelfs onmogelijk te vinden. Maar ongeacht de omvang van uw bedrijf, groot of klein, iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.

Onze 5 stappen naar een duurzame verpakking:

Met de volgende initiatieven namen we het voortouw in het terugdringen van het gebruik van plastic en metalen:

  1. We namen onze eigen herbruikbare kledinghoes –  en waszak in gebruik, om onze klanten aan te moedigen kledingstukken in herbruikbare tassen en hoezen te brengen.
  1. We kozen voor een nieuwe vouwmethode. Het aantal clips dat we gebruiken om gevouwen overhemden te bevestigen brengen we zo terug naar ‘nul’.
  1. De plastic kraag (die we gebruiken om de vorm van de kraag in gevouwen overhemden te behouden) hebben we vervangen met recyclebaar karton.
  1. Onze standaard verpakkingsfolies hebben we vervangen door hernieuwbaar verpakkingspapier.
  1. Alle plastic en metalen kleerhangers nemen we terug, en hergebruiken we.

Dit alles heeft onze productiekosten significant verhoogd, en natuurlijk – met uitzondering van de duurzame kledinghoes (waarvan we de prijs bewust zeer laag hebben gehouden) hebben we dit niet doorgerekend aan de klant.

Onze missie om al onze plastic verpakking terug te dringen naar 0% in minder dan 5 jaar is een dagelijkse uitdaging. Waardoor sommigen van onze klanten om deze redenen geen diensten meer van ons afnemen. Maar we zijn ervan overtuigd dat een positieve beslissing op termijn altijd wordt beloond.